Plasare de produse

Ce este plasarea de produse?

Plasarea virtuala de produse (PP) inseamna inserarea unei grafici sau animatii 3D a unui produs intr-o secventa TV, prin procesarea digitala a imaginii. Insertia se poate face in timpul emisiunilor transmise in direct (“live”) sau in post-productie. Pot fi inserate cutii cu cereale, tuburi de pasta de dinti, cutii de bere sau bauturi racoritoare si multe altele. ...

Conform CNA, plasarea de produse reprezinta orice forma de comunicare comerciala audiovizuala constand in includerea unui produs, serviciu sau a marcilor acestora ori in referirea la acestea, prin inserarea in cadrul unui program, in schimbul unei plati sau contraprestatii.

Plasarea de produse este alternativa la clasicele spoturi TV, difuzate in ”calupurile” publicitare. Diferenta intre cele doua tehnici de comunicare/promovare TV este insa semnificativa. Plasarea de produse se face chiar in programul TV, atunci cind telespectatorul este implicat emotional si este captiv in fata televizorului si nu in pauzele publicitare, cind privitorii pleaca deseori sa-si viziteze…frigiderul. Mai mullt, PP atrage si mentine atentia telespectatorului asupra produsului, care poate deveni “un personaj”, poate fi chiar “insufletit” pe ecranul TV.

Pot fi inserate produse chiar si in emisiunile realizate de mai mult timp si care sunt apoi redifuzate. Asadar, chiar si atunci cind nu ati participat la productia initiala puteti specula oportunitati de promovare la reluari! Insertiile virtuale pot fi schimbate de la episod la episod.

Servicii&Produse PP

Plasarea virtuala de produse se preteaza excelent la emisiunile live de tip morning show, divertisment, concursuri, etc. ...

Produsele Magic Ads pentru plasarea de produse sunt:

  • Magic Product – insertia unei animatii 3D reprezentind un produs intr-o secventa dintr-o emisiune TV transmisa in direct (“live”).
  • Magic Logo – insertia unui logo intr-un cadru TV –  live sau post-productie.

Cum functioneaza?

Plasarea de produse (pe scurt PP) se realizeaza prin procesarea imaginii cu ajutorul unor calculatoare performante si soft-uri specializate, prin care sunt inserate produse virtuale (grafica sau animatie 3D) in secventele TV. Magic Ads detine tehnologia necesara pentru implementarea plasarii virtuale de produse in emisiuni live sau inregistrate si poate furniza acest serviciu “la cheie”. ...

Magic Ads foloseste echipamente si programe software realizate de compania suedeza Hego Group, o prestigioasa firma furnizoare de solutii de grafica virtuala pentru televiziune si film. Echipamentul utilizat de Magic Ads si produs de Hego, denumit AKI Virtual Placement, este de departe, cel mai avansat si cel mai puternic sistem de pe piata dedicat plasarii virtuale de produse in emisiunile TV transmise in direct sau in cele montate (post-productie).

AKI Virtual Placement se bazeaza doar pe procesarea imaginii si nu necesita niciun fel de senzori sau capete speciale pentru camerele TV. Este usor de utilizat, iar calibrarea se poate face rapid, fiind necesare doar semnalul video si cel de referinta. Sistemul recunoaste instantaneu miscarile de camera (transfocare, panoramare, traveling) si permite operatorului inserarea exacta a graficii virtuale, reprezentind produsul. Pot fi plasate virtual in studio cutii de bere sau racoritoare, sticle de sampon, cutii de cafea, cereale si multe, multe altele. Posibilitatile de a crea efecte video virtuale in timp real sunt aproape nelimitate: grafica integrata in secventa respectiva, “colmatari”, deformari sau distorsiuni.

Avantaje plasarii de produse

Audienta garantata! ...

Plasarea de produse se face in timpul programelor preferate si nu in pauzele publicitare, pe care telespectatorii le sar deseori! Mai mult! Insertiile pot fi facut chiar atunci cind emisiunea inregistreaza cea mai mare audienta, de ce nu la minutul de aur! Publicitarii primesc astfel, audienta reala a emisiunii, in momentul respectiv! Acest lucru se traduce in cel mai eficient si competitiv CPM din industrie!

Independenta fata de “zapping”! ...

Produsele sunt inserate chiar in timpul programelor, in mijlocul actiunii, adica atunci cind telespectatorii sunt implicati emotional si nu vor sa piarda nimic! Practic sunt captivi in fata televizorului! Deci nu vor schimba canalul pentru urmaresc programul lor favorit si nu vor pleca din fata televizorului, asa cum se intimpla deseori in timpul calupurilor publicitare, cind fac o vizita la …frigider.

Si mai au un motiv…Cum noi cream momente de adevarat spectacol si divertisment “virtual”, telespectatorii vor savura in mod natural momentul ! Cu siguranta, nu vor dori sa rateze asemenea “deliciu” grafic. 

Vizibilitate 100% asigurata! ...

Produsul este inserat natural in emisiune, iar telespectatorii nu vor “sari” publicitatea, asa cum se intimpla deseori cu calupurile de spoturi clasice.

Control total asupra expunerii! ...

Expunerea produsuluifi controlata ca durata si pozitionare in secventa respectiva. In cazul productiilor inregistrate, publicitarii au chiar oportunitatea de a analiza cel mai potrivit moment si context pentru a-si plasa reclama.

Practic advertiserii trebuie sa raspunda la 3 intrebari – cei 3 W (3 C):

1. What product to advertise? (Ce produs sa promoveze?)

2. Where – location in the frame? (Care va fi locul produsului in cadru?)

3. When – point in the broadcast? (Cind sa insereze produsul in cadru?)

Timp de reamintire ridicat! ...

Produsele plasate virtual vor ramine in mintea telespectatorului pentru mult timp de la incheierea emisiunii. In plus va fi si subiect de discutie dupa emisiune:

“Fata! Ai vazut aseara cum a aparut samponul ala linga prezentatoarea aia blonda? Am crezut ca o s-o spele pe cap chiar acolo, pe scena, in emisiune? Cum or face asta?”

Asadar… Telespectatorii vor remarca imediat produsul, iar la cumparaturi isi vor reaminti imediat unde l-au mai vazut si …probabil il vor cumpara! Noi practic cream “intentia de cumparare”, adica publicitatea care vinde!

Potential de plasare practic nelimitat! ...

Acelasi produs poate fi utilizat in diferite scene sau productii. Acum puteti sa va plasati produsul in locatii altadata imposibil sau greu de atins: pe fundul unui bazin, pe gheata unui patinoar, pe un bloc cu 30 de etaje si … chiar pe luna. Trebuie doar ceva imaginatie. Magic Ads ajunge acolo!

Asocierea cu programul! ...

Fiind partea a emisiunii, marcile sau produsele inserate vor fi asociate usor cu programul si vedetele sale.  Acest lucru poate crea chiar “intentia de cumparare”, tinta oricarui publicitar.

Flexibilitate si rentabilitate! ...

Animatiile produselor si mesajele pot fi schimbate usor, fara costuri de productie exagerate, in functie de etapa de comunicare in care se afla proiectul (campania). Se pot face actualizari sau ajustari fara eforturi deosebite, cu mult mai mici decit pentru a schimba un spot TV obisnuit.

Randament excelent al investitiei! ...

Plasarea virtuala de produse merge pe audienta garantata si genereaza un nivel ridicat de reamintire in rindul consumatorilor. Ca sa nu mai reamintim de cel mai real CPM din industie…Asadar, iata publicitatea rentabila, care vinde!