Publicitate virtuala

Ce este publicitatea virtuala?

Publicitatea virtuala reprezinta o insertie digitala intr-o imagine TV a unei grafici publicitare (logo sau animatie 3D), astfel incit imaginea rezultata sa para unitara pentru telespectator....

In Romania, publicitatea virtuala a fost definita si reglementata in:

  • Legea audiovizualului nr. 504
  • Decizia Nr. 220 privind Codul de reglementare a continutului audiovizual

Conform Consiliului National al Audiovizualului (CNA), publicitatea virtuala reprezinta tehnica de difuzare a publicitatii televizate care consta in prelucrarea imaginii, in cazul difuzarii de transmisii ale unor evenimente, prin inlocuirea imaginii panourilor publicitare expuse in incinta in care se desfasoara respectivele evenimente cu mesaje publicitare introduse de radiodifuzor sau prin suprapunerea de noi imagini cu astfel de mesaje in orice zona a imaginii transmise.

Publicitatea virtuala este o tehnica neconventionala de promovare/comunicare si reprezinta alternativa la spoturile de reclama obisnuite.

Publicitatea virtuala este un puternic instrument de impulsionare a vinzarilor care poate fi folosit in productiile “live”, precum evenimentele sportive si programe de divertisment sau post-productie in orice fel de emisiune, show, telenovela, sitcom, film, etc.

Servicii&Produse PV

Publicitatea virtuala se preteaza excelent la evenimentele sportive transmise “live”: meciuri de fotbal, handbal, baschet, tenis, etc....

Reclamele virtuale se fac remarcate imediat. Practic, ies din rind in fata clasicelor spoturi animate afisare pe instalatiile LED de la marginea terenului, care au devenit adevarate “cimitire de mesaje”, pentru ca nimeni nu le mai observa, la un moment dat.

Publicitatea virtuala poate fi folosita atit la productiile/transmisiunile “live”, cit si la meciurile receptionate prin satelit si retransmise intr-un teritoriu (downstream).

Pentru meciurile de fotbal, folosirea publicitatii virtuale este reglementata de FIFA.

Cercetari recente, mentionate intr-un articol din prestigioasa publicatie ”The Economist”, au aratat ca reclamele virtuale inserate la meciurile de fotbal sunt mult mai eficiente decit bannerele de la marginea terenului (publicitatea de perimetru) si chiar decit logourile aplicate pe echipamentul jucatorilor, de catre sponsorul principal care plateste sute sau chiar milioane de Euro.

Produsele Magic Ads pentru meciurile de fotbal sunt:

  • Magic 3D Circle – inserarea unei animatii in cercul de la centrul terenului de fotbal / durata: 15 secunde, inainte de intrarea jucatorilor pe teren pentru inceperea fiecarei reprize.
  • Magic 3D Carpets – inserarea unui banner in stinga si/sau dreapta portilor de fotbal, intre linia de poarta a terenului si primul rind de bannere de reclama / durata: afisare pe parcursul intregii partide – 90 de minute; vizibilitate la fazele de poarta.
  • Magic Logo – inserarea logoului pe suprafata de joc / durata: 10 secunde, dupa iesirea jucatorilor de pe teren, la finalul fiecarei reprize.

Cum functioneaza?

Insertia grafica virtuala (implementarea publicitatii virtuale, pe scurt PV) se realizeaza prin procesarea imaginii cu ajutorul unor calculatoare performante si soft-uri specializate. Magic Ads detine tehnologia necesara implementarii serviciilor de publicitate virtuala si poate furniza acest serviciu “la cheie”. ...

Magic Ads foloseste echipamente si programe software realizate de compania suedeza Hego Group, o prestigioasa firma furnizoare de solutii de grafica virtuala pentru televiziune si film. Echipamentul utilizat de Magic Ads si produs de Hego, denumit AKI Virtual Placement, este de departe, cel mai avansat si cel mai puternic sistem de pe piata dedicat plasarii de publicitate virtuala in emisiunile TV transmise in direct sau in cele montate (post-productie).

AKI Virtual Placement se bazeaza doar pe procesarea imaginii si nu necesita niciun fel de senzori sau capete speciale pentru camerele TV. Este usor de utilizat, iar calibrarea se poate face rapid, fiind necesare doar semanlul video si cel de referinta. Sistemul recunoaste instantaneu miscarile de camera (transfocare, panoramare, traveling) si permite operatorului inserarea exacta a graficii virtuale. Pot fi plasate virtual in studio sau pe teren: produse, animatii, logouri, mesaje, etc. Posibilitatile de a crea efecte video virtuale in timp real sunt aproape nelimitate: grafica integrata in secventa respectiva, “colmatari”, deformari sau distorsiuni.

Avantaje publicitatii virtuale

Impact si vizibilitate ridicate! ...

Marca, produsul, animatia Dvs. publicitara pot fi inserate “live” chiar in “mijlocul evenimentului”. Spectacoul grafic va capta si va mentine atentia telespectatorului, care va urmari cu sufletul la gura derularea pe ecranul TV a acestor “efecte speciale”. Showul uimitor si de inalta tinuta va genera notorietate pozitiva in rindul telespectatorilor.

Independenta fata de “zapping”! ...

Avem doua motive sa afirmam acest lucru:

- reclamele sunt inserate chiar in timpul programelor, in mijlocul actiunii, adica atunci cind telespectatorii sunt implicati emotional si nu vor sa piarda nimic! Practic sunt captivi in fata televizorului! Deci nu vor schimba canalul pentru ca urmaresc programul lor favorit si nu vor pleca din fata televizorului, asa cum se intimpla deseori in timpul calupurilor publicitare, cind fac o vizita la …frigider.

- cum noi cream momente de adevarat spectacol si divertisment “virtual”, telespectatorii vor savura in mod natural momentul ! Cu siguranta, nu vor dori sa rateze asemenea “deliciu” grafic. 

Audienta garantata! ...

Insertiile publicitate se fac in timpul programelor preferate si nu in pauzele publicitare, pe care privitorii le sar deseori! In plus, insertiile virtuale pot fi facute la momente de timp prestabilite, ceea ce inseamna ca publicitarii vor primi audienta reala a emisiunii. Acest lucru se traduce in cel mai eficient si competitiv CPM din industrie!

Asocierea cu programul! ...

Fiind parte a emisiunii, marcile sau produsele inserate vor fi asociate usor cu programul. Acest lucru poate crea chiar “intentia de cumparare”, tinta oricarui publicitar. Asadar, publicitatea virtuala chiar vinde!

Timp de reamintire ridicat! ...

Publicitatea virtuala ramine in mintea telespectatorului pentru mult timp de la incheierea emisiunii. In plus va fi si subiect de discutie dupa emisiune: “Colegu’ ! Ai vazut aseara berea aia aburinda care a iesit din gazon? Cum o fi aparut oare acolo? Costel, care era la meci, o fi vazut-o si el?”

Flexibilitate si rentabilitate! ...

Mesajele pot fi schimbate usor, fara costuri de productie exagerate, in functie de etapa de comunicare in care se afla proiectul (campania). Se pot face actualizari sau ajustari fara eforturi deosebite, cu mult mai mici decit pentru a schimba un spot TV obisnuit.

Randament excelent al investitiei! ...

Publicitatea virtuala merge pe audienta garantata si genereaza un nivel ridicat de reamintire in rindul consumatorilor, care nu vor ezita astfel sa cumpere produsul cind il vor vedea pe rafturi in magazine. Ca sa nu mai amintim de cel mai real CPM din industie, de care am spus deja…Asadar, profitabilitate maxima!

Cost de productie redus pentru evenimentele sportive! ...

Publicitatea virtuala este implementata direct din studioul sau carul TV. Asadar, nu este necesara deplasarea unei echipe tehnice si a unor echipamente pe stadion, ca in cazul in care reclamele sunt amplasate direct linga terenul de joc.